سه‌شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۳
کد خبر: 378393

مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد که مصرف روزانه یک مشت آجیل بدون نمک می‌تواند به‌طور قابل توجهی خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش دهد. این پژوهش که روی داده‌های بیش از ۵۰ هزار شرکت‌کننده انجام شده، تأکید دارد که این میان‌وعده محبوب به‌عنوان یک عامل محافظتی عمل می‌کند.

 میان‌وعده‌ای که خطر زوال عقل را کاهش می‌دهد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،تحقیقات انجام‌شده توسط متخصصان دانشگاه کاستیا-لامانچا و دانشگاه پورتو نشان می‌دهد که مصرف روزانه آجیل، به‌ویژه در جلوگیری از زوال عقل، تأثیرات مثبتی دارد. این مطالعه بر اساس داده‌های بیوبانک انگلیس، در طی یک پیگیری هفت‌ساله، انجام شد و نتایج آن در مجله «جروساینس» منتشر شده است.

آجیل به دلیل تأثیراتش بر کاهش کلسترول و التهاب، به‌عنوان یک میان‌وعده سالم شناخته می‌شود. پژوهشگران دریافته‌اند افرادی که روزانه ۳۰ گرم آجیل مصرف می‌کنند، نسبت به کسانی که از این میان‌وعده صرف‌نظر می‌کنند، خطر کمتری برای ابتلا به زوال عقل دارند. با این حال، باید توجه داشت که عوامل دیگری نظیر سبک زندگی، مشکلات شنوایی و شرایط سلامتی نیز در این کاهش خطر نقش دارند.

زوال عقل، که معمولاً در افراد بالای ۶۵ سال بروز می‌کند، به طیف وسیعی از مشکلات مغزی اطلاق می‌شود و آلزایمر رایج‌ترین نوع آن است. در حال حاضر، حدود یک میلیون نفر در انگلستان به بیماری آلزایمر مبتلا هستند و این تحقیق می‌تواند به‌عنوان راهی مؤثر برای بهبود سلامت مغز در نظر گرفته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha